ההכנות לל"ג בעומר: החלה הכשרת "מתחם ההילולא"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ההכנות לל"ג בעומר: החלה הכשרת "מתחם ההילולא"

    החלה הכשרת "מתחם ההילולא" במירון: 110 דונם ל-3 מתחמי הדלקה, חניונים, אהלים לתפילה, מזון וח"י רוטל

    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת ל"ג בעומר: כחלק מפעילות הסדרת ההר, החלה הכשרת "מתחם ההילולא" במירון שיכלול בין היתר 110 דונם של אוהלי תפילה ולימוד, מתחם חלאק'ה חדשני ומרווח, מוקדי הדלקה ומתחמי מזון וח"י רוטל.

    כחלק מיישום מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, הורה השר פרוש לאתר שטח מישורי ומרווח לטובת התכנסות עשרות האלפים העולים מירונה. לאחר מאמצים מרובים אותר שטח ענק בכניסה ליישוב, שטח בהיקף של כ-110 דונם שקיבל את השם "מתחם ההילולא" (מתחם 89), ויכול להכיל כ-25 אלף איש בו זמנית. הפעילות בשטח מתאפשרת בזכותו של שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף שאישר את העברת השטח לטובת ההילולא.

    video
    play-sharp-fill
    לאחר שהושלמו ההכנות התכנוניות וההנדסיות, החלו עבודות ההכשרה, לאזור שצפוי לכלול מתחמי הדלקה לטובת הדלקות האדמו"רים והרבנים מכלל העדות והחוגים, רחבות ריקודים גדולות ומישוריות, מתחמי חלאק'ה חדשניים לטובת ילדי החלאק'ה ובני משפחותיהם, מתחמי מזון וחלוקת ח"י רוטל ואהלי תפילה ולימוד ממוזגים ורחבי ידיים.

    במתחם תוקם בנוסף במת ענק של שמחה וריקודים, לצד אוהל מיוחד שיעמוד לטובת המשפחות השכולות של קדושי מירון. כמו כן מוקמים במתחם חדרי נוחיות חדשים לגברים ונשים בהיקף משמעותי שאמור להכיל את עשרות האלפים.

    על מנת לסייע ולהקל על החוגגים, לצד המתחם החדש יוקמו גם חניוני ענק לטובת הגעה קלה ונוחה לקהילות השונות המקיימות הדלקה במתחם.

    הכשרת המתחם מצטרפת לכלל העבודות הנעשות בשטח, וביניהן בניה מחודשת של דרך הכהנים והרחבתה פי שלוש מהקיים, הסרת המכשולים, בניית מתווה תחבורה סדיר, ביטול חניוני הויסות והוספת חניוני התרעננות ועוד.

    שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "הכשרת המתחם הינה צעד משמעותי שיאפשר להמוני העולים לשמוח לכבוד רשב"י, מבלי לפגוע בשלום הציבור ומבלי לסכן את ציבור המתפללים והחוגגים. נמשיך לפעול במטרה לאפשר את קיום ההילולא באופן מכובד ובטוח ובעיקר בעין טובה ובערבות הדדית".

    הממונה על ההילולא, יוסי דייטש: "בהתאם למדיניות השר, אנחנו פועלים ללא לאות כדי לאפשר את קיום ההילולא באופן המיטבי. אני מודה לשר השיכון ולצוות לשכתו, כמו גם לאנשי רשות מקרקעי ישראל ולכל הגורמים הרלוונטיים שפועלים יום ולילה לאפשר את קיום ההילולא כסדרה. הזמן קצר והמלאכה מרובה, ובסייעתא דשמיא נעשה ונצליח".



    0 תגובות